Isnin, 13 Disember 2010

PROJEK KITAR SEMULA 1

Seperti kebiasaan cuti hujung minggu digunakan untuk aku mengemas rumah, sedang aku kemaskan stor terjumpa lah 2 item ni yang tersimpan dalam stor rumah.

Memandangkan dua-dua barang ini tidak digunakan lagi, satu projek akan dijalankan untuk memanfaatkan benda yang terbuang, item no. 1 adalah pemerah susu, bila susu dah kering barang ini tidak digunakan lagi kerana getah pada pam tersebut mempunyai tempoh matang, manakala item no. 2 adalah hose gas yang aku telah guna dari zaman bujang sampai anak 2 baru aku ganti yang baru sebab kepala gasnya telah rosak, alah membeli menang memakai hehe...Untuk mengetahui apa akan aku buat dengan 2 item ni kena la tunggu sampai habis episod ini hehehe....


Langkah pertama tangalkan pum dari corongnya...

Panaskan hujung hose bagi memudahkan untuk dicucuk pada corong


Masukkan hose yang telah panas tadi ke salur keluar corong dan potong hose mengikut kesesuaian

Pasangkan klip pada hose tadi untuk menguatkan sambungan


Dan ini lah hasilnya hehe....memandangkan skuter aku susah sangat nak isi minyak hitam dengan adanya corong ia memudahkan kerja disamping menjimatkan wang dari membeli corong after market....

The end...






2 ulasan:

aku berkata...

ha..ha... bagus2 keep earth green. kreatif2

mama ranggi berkata...

waw......pandainya ko ek.....wei...baca blog aku diam2 k.......nak kecoh dalam blog jer.lalalalalalal