Sabtu, 14 November 2009

DIY : Active Subwoofer

Satu lagi sampah halfcut yang sempat aku pasangkan hari ni, betul la apa orang kata "If Hobby Make You Poor" sebab tu la aku malas nak pasang niat hobi banyak-banyak walaupun hati memang macam-macam nak buat, cukup la sekadar radio amatur dan kereta.

Kerja-kerja pemasangan bermula start 8.30 pagi dengan menanggalkan radio aku...

Siap radio ditanggalkan langkah seterusnya ialah membuat kerja-kerja wiring dengan mencari wayar bateri,wayar acc dan wayar grounding, nak kata pandai tu tak la tapi setakat basic tu boleh la sikit-sikit, mungkin kerana minat yang tak tahu pun kita jadi tahu.

Bila semua kerja-kerja wiring telah siap ni la hasilnya. Kedudukan subwoofer aku yang terletak di bawah seat oleh kerana tak mahu nak menyemakan bonet aku dan cukup la sekadar buat santapan telinga aku sendiri.


Tiada ulasan: