Rabu, 30 September 2009

1 syawal...

Alhamdulillah 1 syawal telah pun berlalu, rasanya masih belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada semua rakan-rakan. Tahun ini aku giliran untuk aku beraya di rumah mertua keratong 8, muadzam shah. Memandangkan kampung aku di utara dan xyl aku di selatan tanah air satu mou telah ditandatangani, setiap perayaan hanya balik satu rumah sahaja.

Seperti keluarga-keluarga lain pagi raya selepas mandi sunat hari raya kami akan bersarapan bersama sebelum ke masjid. Tiba di masjid orang ramai telah memenuhi dewan solat. Setelah selesai solat sunat sesi pengambaran dan bermaaf-maafan bersama keluarga telah bermula.


Indah sungguh sepanjang cuti perayaan ni. Masalah-masalah di opis soal-soal kerja semua dapat dilupakan seketika, sehinggalah pada hari ahad 27 september 2009 aku mula bertolak ke rumah untuk menjalani rutin harian. Perasaan malas untuk kerja esok mula menyelubungi jiwa...


1 ulasan:

mama ranggi berkata...

amik gambar tu dekat2 ler sikit.....baru nampak mesra...aha..aha....